Written about Johnny´s last Album "Il Purgatorio"
Starst like a hammer blow. And an album like a storm through saturated aesthetic weav. The trio´s music is formed as as a trip through the hell always eager to provoce as passing by making the listener to smile.
Stereoplay, Ralf Dombrowski, 4/2014
In the course of "Il Purgatorio" the
trio is meeting with old friends at every corner, reminicenses of sounds from
the earthly parallel world, rootsy guitarriffs, evil dissonances, feedbacks,
fat rhythms with nasty traps, harmonies with stings, melodies with break
points. And the harmony of various aspects is so beautiful and bewitching that
we can´t recommend a life without sins.
Jazzthing, Stefan Hentz,
2/2014
The berliner trio
is taking the listener on ride through the hell, it sounds foreboding,
frightening, (to make somebody shy), (drive some one in the corner) and always
exciting. The compositions give specifics to the route, the liner notes work as
a compass…. how the three interact is magnificient and has actually nothing to
to with the pictures of Bosch. If you think of the musical, the folter
instruments of the trio don´t hurt in any way.
Jazzthetik, Angela Ballhorn,
3/2014
"absolutely
impassive mix from Zappa, Mingus, electronic music, Rock, Jazz and god knows
what else. Audio-drama of 11 steps for these still-wild fantasy-master of trio.
Tongue-in-cheel audio drama between suggestively repeated Heavy-Metal-Motives
("Step up the tower"), Basement-Rock ("Cyber crusade"),
Anarchist amateur rock ("Happy song"), futurististic Minimalism
("Il purgatorio" ), à la Sixties ("Carlo Gesualdo
"), Satire-Soundtrack ("Cash Flow") to cats paws: Moderne
("Devil dance") and in the end - "Laying hands on Hans
Hansson" - fantasticly placed quality farce over "Sentimental
Journey" somewhere between C&W and titchy Swing-Nostalgy. Creatiteve
humour. To be twittered. And just again just really good, well rooted and
musically and technically only apparently easy to do.
Jazzpodium, Alexander
Schmitz, 4/2014
Auf Deutsch:
"...absolut
ungerührter Mix aus Zappa, Mingus, Elektronik, Rock,
Jazz und wer weiß was sonst noch alles ist. Ein Hör-Spiel. Das sind diese elf
Etappen für die drei wildgebliebenen Trio-Phantasten. Ein
tongue-in-cheek-Hörspiel zwischen suggestiv wiederholten Heavy-Metal-Motiven
("Step up the tower"), Kohlenkeller-Rock ("Cyber crusade"),
Anarcho- und Anfänger-Gefingere ("Happy song"), futuristischem Minimalismus
("Il purgatorio" ), Zehenspitzen-Krimimusik à la Sixties ("Carlo
Gesualdo "), Satire-Soundtrack ("Cash Flow") bis hin zu
Katzentatzen: Moderne ("Devil dance") und schließlich - "Laying
hands on Hans Hansson" - einer glänzend platzierten Edelposse über "Sentimental Journey" irgendwo
zwischen C&W und extrahöhenfipsig justierter Swing-Nostalgie.
Kreativ-Irrwitz. Zum Piepen. Und einfach wieder richtig gut, bestens geerdet
und musikalisch wie technisch nur scheinbar lässig aus den Ärmeln
geschlenkert."
Jazzpodium, Alexander Schmitz,
4/2014
"höllisch
spannende Stories..Irrwitzig grandios!"
Hifi and Records
2/2014, Sven Thielmann
Auf
der Reise dahin geht das Berliner Trio mit seinen
Zuhörern aber wirklich durch die Hölle, es klingt bedrückend,
unheimlich, einschüchternd,
in die Enge treibend und immer spannend. Die Kompositionen geben
genau die Orte der Reiseroute an, die dem Zuhörer in
den Liner Notes als Kompass an die Hand gegeben werden. … wie
die drei zusammenspielen, das ist großartig und hat eigentlich
nichts mit den Bildern von Bosch zu tun. Wird man mal an
die musikalische Hölle erinnert, dann tun die "Foltergerätschaften" aka
Musikinstrumente des Trios allerdings in keiner Weise weh.
Jazzthetik,
Angela Ballhorn, 3/2014
Im Verlauf von "Il Purgatorio" trifft
das Trio an jeder Ecke auf alte Bekannte, vertraute Sounds aus der irdischen
Parallelwelt: erdenschwere Bluesgitarrenriffs, arge Dissonanzen,
Rückkopplungen, fetzige Rhythmen mit üblen Stolperfallen, Harmonien mit
Stachel, Melodien mit Bruchstelle - so etwa. Und der Zusammenklang dieser
disparaten Soundelemente ist so schön und betörend, dass wir von einem
sündenfreien Leben dringend abraten."
Jazzthing, Stefan Hentz, 2/2014